nuffnang

Tuesday, August 16, 2016

CURANG ( kesilapan yang kausembunyikan)

~ Ini Kisah Cinta~

“ Girl, u wanna know about my boy right. Why his deserve to be left? I think, I’m ready to talk.” Dia kelihatan agak tenang petang itu. Status-status dan moment di wechat pun semakin positif. Aku percaya dia memang sudah sedia menceritakannya. Dia menarik nafas panjang. Aku dapat rasakan satu beban yang sudah dia lepaskan.

“He was married last fortnight.” Berombak perkataan yang masuk kedalam hati aku. Melanggar luka-luka baru dalam hati ini. Nafas menjadi kencang. Aku membalas,” what a fucking shit u are taking about. It is my story. Why u? so clam up. What a bitch I am. I face it in fantasy. But u are facing the reality. Girl why u are hide it from me? A month?” rasa nak terbalik meja di cafe itu. Tanpa sedar suara aku sudah menarik mata-mata yang ada dalam café itu. “ Girl, cool down. Everything is done. Please. I am okay now. Ceritanya bermula macam ni. Bulan 3 aku kenal dia, dan sebenarnya bulan 2 dia bertunang….” Fikiran aku melayang jauh.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“ Oit budak pendek. Aku bukan rasa kau ni terbaik untuk my girl. Kau mainkan perasaan dia. U finish! Understand,” dalam hati Allah yang tahu. Menyampah aku lihat wajah playboy ini. Pernah dia usha untuk dapatkan aku. Siapa sangka dunia ni terlalu kecil. Kawan baik aku tersangkut dalam perangkap dia. Aku hanya mampu doa yang terbaik untuk kawan aku ‘my girl’. 

“ oit berbuka mana? Jom berbuka dengan aku. Aku bosan berbuka dua saja. Dah la dia datang lambat.” Sebuah panggilan aku buat. Sudah pastinya kepada my girl. My bestfriend ever. Temujanji juga telah ditetapkan. Kami berjumpa di Achik Bistro untuk berbuka puasa. Aku yakin dia sedang bahagia. Mungkin si kechik itu mampu jaga baik kawan aku. Walaupun kami dekat sangat sekarang ini, tapi jauh sekali mahu lepak. Kami selesa begini. Kerana rapat hanya boleh menerbitkan rasa menyampah. Ada gambaran lain pada wajah dia. Dia stress dengan kerja, tapi aku yakin ada yang mendengar itu sekarang ini. Aku bukan pendengar yang terbaik untuk dia. Tapi dia adalah pendengar yang baik untuk aku. Cuma tukang nasihat,dia mengaku memang fails. Tapi aku senang.

“ Amil jaga baik aku. So kau tidak perlu risau k. semalam aku pergi rumah dia. Jumpa family dia, kami buat itu, buat ini ……” aku yakin hati dia akhirnya dimiliki walaupun aku ada ragu yang banyak terhadap lelaki itu. “…… Nadi, aku dengan dia..” aku mula menganguk. Faham apa yang cuba dia sampaikan. “ it’s ok girl. No need to think about me if your destiny with him come earlier, aku okay ja,walaupun aku jealous. Aku sendiri tidak tahu sejauh mana jodoh aku dengan Add. Aku harap dia ok? Kot?” masa berlalu sehingga aku perasan dia hilang dalam wechat dan muncul sebagai orang lain. 

~ Girl are u in trouble. Reach me while u get this message. Hope your phone is okay.~ 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“ Nadi, aku harap kau tidak kecil hati dengan aku. Bukan aku saja biarkan kau jadi yang terakhir yang tahu kisah ini. Aku tahu kau. Aku tak mahu kau mengamuk dekat office kau. Memandangkan dia adalah anak buah kau. Janji dengan aku. Tiada apa-apa akan berlaku. Dia dah pun kawin. Dan menjalani tugas dia sebagai seorang bakal bapa dan suami. Don’t judge him ok. Aku dah maafkan dia,” kuatnya hati kau kawan.

Siapa sangka, aku menghadapi masalah secara maya. Kau kawan baik aku menghadapinya dengan kaki yang berpijak ditanah. Hati aku kini terluka lagi. Kenapa ada orang yang mampu berdiri dalam dunia aku. Sedangkan aku sekarang sedang mencuba untuk lari. Kalau aku berdiri lagi? Mampukah aku melangkah? Hapuskan semua tanda tanya ini?”

Kepercayaan kami terhadap lelaki semakin pudar, dalam kongkongan dan perhatian yang penuh, rupanya hanya sandiwara yang sedang menutupi kesilapan. Pedih aku rasa diserang sebagai perampas sedangkan aku cuba untuk menyakinkan diri aku adalah wanita yang dicintai dia. Namun lagi pedih bila kawan aku sudah merancang untuk kesyurga tapi dikejutkan dengan berita lelaki yang ingin menjadi iman gugur imannya kerana nafsu tertanam dalam jasad seorang gadis. Sedihnya mengenangkan betapa kejamnya dia menghukum wanita itu, sedangkan benih yang ditanam sedang membesar. Cuba melarikan diri dan membunuh secara diam. Menjadikan wanita lain sasaran untuk jauh dari tanggujawab itu. Kenapa Allah temukan kami dengan mereka? Aku tidak menyangka, doa aku kepada orang lain, rupanya sebuah cerita reality yang sedang kawan aku lakonkan. 

~ eh perempuan, kau ini kacau aku, sibuk menyibuk kacau aku, kenapa? Oh mungkin kau sekarang dah mengandung anak Add, then Add tidak mahu bertanggungjawab, sebab tuh kau gangu aku? Sebab Add pilih aku. Wei kalau itu betul belaku, go ahead. Take him away from me. I not cheap to stay. And I not stupid to let it happen. It is marriage not main pondok2. U really want him. Get him because I let he go. End and don’t call me again.~ 

 

No comments:

Post a Comment